maandag 31 oktober 2011

Eerste maal pech

Het was maandag morgen van de derde week dat ik mijn velomobiel had. toen ik 's morgens na zo'n 17km merkte dat ik platte band had. Ik dacht allemaal geen probleem gewoon eenander binnenband in en hup we zijn weer weg. De kappotte binnenband was er al snel uit nu nog een van de 2 binnenbanden die ik bij ankoop van de waw had bijgekregen erin en we zijn weer weg.
Jammer maar hellaas bleek de ene ook kapot te zijn en de andere kon ik niet gebrijken omdat ik niet de juiste pomp bijhad. Dan maar mijn vrouw uit haar bed gebeld en gevraagd of ze niet even kon komen met een andere popm en een beetje herstelmatriaal zodat ik verder kan. Na een poos wacht uiteindelijk was mijn vrouw daar en kon ik de kappotte band oplappen. Daarna verder naar het werke gereden en uiteindelijk daar een 30tal min te laat aangekomen.
toen ik die avond terug naar huis wilde bleek dat die zelfde band terug plat was nu bleek er op een andere plaat nog een gat in te zitten. Ik deze dan nog maar hetsteld ne vertrokken naar huis en onderweg bij de Decatlon gestopt en 2 nieuwe binnenbanden gaan halen. zodat ik  reseve had en 1 om de nu al zwakkeband te vervangen. Eenmaal thuis zowel de binnen als de buitenband vervangen zodat it niet meer zou gebeuren.

zondag 16 oktober 2011

eerste rit met de waw

Zondag morgen vertrokken richting Maasmechelen om mijn waw te gaan ophalen. Eenmaal daar aangekomen had Rik eerst nog een beetje uitleg gegeven een een hoop reserve stukken mee gegeven, dit zij in de auto gegaan bij mijn vrouw en daarna ben ik samen met mijn schoonbroer vertrokken voor de rit naar Vorselaar. De eerste paar km ging alles vrij vlot ik zat al snel tegen de 35km/h aan maar dan leek het eerste probleem zich te manifisteren. Deversnellingen verzetten leek een steeds groter probleem te worden na wat uitzoeken bleek het kabeltje maar bijna kapot te zijn dan maar de versnelling op een vast tandwiel laten staan en hopen dat we niet te veel moesten starten of bergop rijden. de enige andere versnelling die ik nog kon gebruiken was de schloumpf. Een eind verder effen verloren gereden op zoek naar het Albert kanaal uiteeindelijk de weg terug gevonden. dan langs het kanaan verder gereden tot we op en bepaald moment niet meer verder konden maar er stond een wegomlegging wij deze dan maar gevolgd en na een 10 tal km kwamen we gewoon terug aan dit zelfde punt uit. ons dan effen boos gemaakt en uiteindelijk besloten te gan zien of er aan de overkant van het kanaal ook een jaagpad lag dat we konden gebruiken. Het eerste deel van dat jaagpad was niet echt ideaal voor de waw maar het lukte wel een dan maar verder gereden aan die kant.  Mijn schoonbroer begon wel te vragen om niet meer boven de 30km/h te rijden want het was al een ganse tijd tegen wind en hij reed maar met een gewone mtb. Alles gaat verder goed tot ik op een bepaald moment merk dat de fietscomuter niets meer zegt ik eens kijken waarom bleek de magneet van het wiel te zijn verdwenen dus nu moets ik op het gevoel rijden zodat ik mijnschoonbroer niet achter liet. Uiteindelijk verder geen noemens waardige problemen ondervonden tot we er waren behalve dan dat we blijkbaar een beetje verkeerd hadden ingeschat kwa water want we zaten de laatse 20km allebij zonder water. Maar we zijn toch uiteindelijk thuis geraakt. Bleek tegen dat ik in Vorselaar was de teller ( nuja deels de teller deels het gps track) 125km meer had wat toch een serieuse toch was voor de eerste rit met de waw. Een maal aangekomen nog snel een versnellingskabel uit een mtb genomen en voorlopig in de waw gestoken zodat ik de maandag toch zeker naar het werk zou kunnen rijden wat zelfs al na zo'n rit kon ik maar niet genoeg krijgen van het gevoel van het rijden met een velomobiel.

Na een verkwikkende douche de waw op de auto vast gemaakt en op weg naar huis. Eenmaal thuis alles nog ingeladen zodat ik de volgende morgen kon naar het werk rijden met de waw.

Roeselare fietst

Een tijd geleden hadden we op het forum van de gentseliggers afgesproken om mee te doen aan de fietstocht van Roeselare fietst. Het doel was om samen de 120km te doen.

De dag zelf hadden we om 8:30 af gesproken aan de startplaats om tegen 9enen te vertrekken. Alles lijkt goed te gaan we zijn tegen iets voor 9enen met z'n 12en maar als ze de groepsinschrijving indienen krijgen we maar1 bonnetje voor een drinkbus. Dit konden we niet zo laten dus na te naar het meldpunt en dan vragen waarom dit zo was en na een tijdje kwam de man van het meldpunt met 12 bonnetjes voor een drinkbus.

Daarna zijn we dan eindelijk vertrokken. rond iets na 9enen na een goede 30km zijn er tweetal iets sneller gaan rijden. eenmaal aan het eerst controlepunt werd er beslist om een snellle groep te maken de rest van de een iet trager tempo gingen aanhouden.

Ik besloot mij aan te sluiten bij de iets tragere groep want sneller dan 25km/h lijkt mij een beetje hoog gegrepen eenmaal aan de Ijzertoren beslist om regenvest aan te doen en verder te rijden want het begon toch al redelijk te regenen. Eenmaal aan de knokke brug aangekomen waar de splitsing was was het redelijk hard aan het regenen en hebben we met de trage groep maar afgesporken om toch maar de 75 te rijden dit zal veel aangenamer zijn dan nog een 55km meer te rijden en hoogst waarschijnlijk nog meer regen tegen gingen komen. Dan verder onderweg hier en daar effen doorgereden en dan gewacht op de rest tegen 14h terug aangekomen. Daar op het gemak nog iets gedronken en gewacht op snelle groep die de 125km aan het doen was. Nog geen uurtje later kwamen ze ook aan en dan nog effen samen gezeten en daarna terug naar huis gegaan.

De foto's staan bij de map van de liggers zie link