zaterdag 21 januari 2012

Waw herstellen

Vandaag naar de fietser gereden om de waw.terug te laten maken.
Na een aantal mailtjes tussen mij en de fietser had ik laten weten dat ik de waw vandaag zou brengen om hem terug te laten maken zodat ik maandag terug naar het werk kan rijden.
Deze morgen eerst nog een test rit doen met een nieuwe auto en daarna vertrokken naan Gent eenmaal daar aangekomen bleek de duer gesloten te zijn heb dan nog eens proberen bellen. Nog geen reactie. Zelfs vai de telefoon kreeg ik geen reactie zelfs niet als ik naar de gsm van Brecht bel. Dan maar een uurtje wachten in de hoop dat er iemand af komt maar zelfs na 1:30 nog steeds niemand dan maar terug naar huis onverricht terzake wanneer ik nu kan terug komen weet ik niet maar liefst zo snel als mogelijk want nu staat de spooring alles behalve goed den ik.

Met trike naar werk

Nadat ik dinsdag pech had met de waw was het plan om woensdag met de trike naar het werk te rijden. Ik had dit al een aantal keren gedaan voor ik de waw had gekocht. Alleen heb ik tot scha en schande moeten ondervinden dat met een velomobiel rijden ik was 's avonds dood op toen ik thuis kwam. Je heb altijd het gevoel dat alles zo makkelijk gaat met de een velomobiel tot je terug met de trike gaat rijden dan lijkt niets nog zo evedent.

Zo word het tijd om nu en dan nog eens de trike te gebruiken dat ik fietsen niet als een evidentie ga zien.

Gebroken stuurstang

Zoals elke dag reed ik ook donsdag naar mijn werk. Het vroor wel maar voor de rest leek alles normaal te zijn. Tot de velomobiel plots besloot om scherp maar rechts uit te wijken richting de gracht. Alle geluk kon ik op tijd remmen. Na uit te stappen zag ik dat de band linksvoor niet meer in de wielkast stond. Na afname van het wieldoek zag ik metteen wat het probleem was er was een koppeling afgekraakt waaraan een stang hangt om het wiel op zijn plaats te houden.

Terug naar huis gaan was geen optie wegens te ver (+-20km) en te voet verder naar het werk was ook al niet mogelijk want ook dat was nog meer dan 15 km ik dan maar mijn vrouw wakker gebeld om te vragen of ze tot hier zou willen komen  met de trike zodat ik mijn weg verder kan zetten. Dat kon maar uit wat we zagen ging dit ook nog een tijd rovende oplossing zijn.

Dan maar eens verder denken ik kon misschien wel met een spanbandje het probleem tijdelijk oplossen na een aantal pogingen lukte dit. Eindelijk kon ik verder. Ik was nog maar goed 3km verder of ik moest plost alle remmen toe smijten, er kwam plost een auto uit een straat gereden en zonder nog maar een beetje te remmen kruiste hij mij. Gevolg de spanbandjes hadden het begeven ik kon opnieuw beginnen. Na 15 min. kon ik terug op weg richting mijn werk uiteindelijk met 35 min. vertaging was ik er toch.

's avonds ben ik vooraleer naar huis te rijden eerst naar de doehetzelfzaak iets verder in de straat geweest om een betere oplossing te maken. Daar heb ik een vijsoogje gekocht on dit probleem voorlopig op te lossen. Na installatie terug naar huis kunnen fietsen zonder grote problemen.



vrijdag 6 januari 2012

afrekening van km in 2011

Vandaag eens een evaluatie gemaakt van de km die ik in 2011 heb gereden.

Het doel was om er in te slagen minstens 100km per week te rijden of  zo'n 5200km te rijden in 1 jaar. we zijn nu 9 maanden verder en 7262km verder dus opdracht is zeker geslaagd uit wat rekenwerk bleek dat ik zo'n 168km per week heb gereden.

Voor dit jaar heb ik dan ook mijn doel een beetje bijgesteld en zal ik dit jaar proberen om min 10 000km te rijden. Ik ben gisteren in de storm alvast maar begonnen met de kindjes te gaan afhalen met de trike met fietskar het doorgaan naar de dagmoeder ging goed maar het terugkeren bleek alles behalve vlot te verlopen heb alle moeite moeten doen om terug thuis te geraken. In ieder geval ben ik nu overtuigd dat als het stormt je toch er op uit kan trekken met de trike zonder weg geblazen te worden dat is wel iets anders met de waw. maar voor langere tochten prefereer ik toch nog de waw.