woensdag 13 april 2016

Vermogenmeter

Ergens begin vorig jaar had ik mij een vermogenmeter aangeschaft voor op mijn Challenge te kunnen plaatsen. Mijn keuze was toen op de versie van Stages power gevallen wegens zeer goede reviews en een uitstekende prijs t.o.v. andere meters die op de markt zijn.

Zowel voor de trainingen in aanloop naar het WK als op het WK zelf heb ik deze gebruikt. daaruit kon ik leren dat ik blijkbaar toch redelijk door kan trappen om een voorbeeld te geven tijdens de 1H race op het WK was ik er in geslaagd om over de ganse race een gemiddeld vermogen van 248W te generen. 

Eind september begin oktober ergens had ik de meter dan verwijderd van de fiets. Toen ik begin dit jaar ondervond dat alles toch niet zo soepel liep ben ik eerst de fiets gaan controleren maar toen ik daar niets kon ontdekken dat echt lage snelheid kon verantwoorden heb ik maar beslist van even te kijken of het gewoon aan mij lag. Ik dus de vermogenmeter terug op de fiets gezet en beginnen rijden.

Toen ik dan eindelijk terug verbinding had met de vermogenmeter bleek dat deze zijn waarden niet door gaf. Ik ben dan eerst op zoek gegaan op het internet naar mogelijke oplossingen maar geen enkele van deze bleek te werken. Dan maar eens contact opnemen met de fabrikant zelf. Daar krijg ik na mij uitleg te doen direct een aantal vragen. Of ik via hun app een aantal screenshots kon doorzenden zodat ze konden zien wat er aan de hand was. 

Voor hen waren deze screenshots meer dan genoeg om te concluderen dat de meter terug binnen moet bij hen. Ik mocht deze opzenden naar hen samen met het reparatienummer die ze mij mee gegeven hebben. Donderdag heb ik deze dan opgestuurd met de post maandag is deze bij hen aangekomen en tegen maandagavond zat er een mailtje in de bus dat de meter terug onderweg was richting mij. 

Er zijn dan ook een hoop fabrikanten die hieraan beter een voorbeeld zouden kunnen nemen. Ik vind dit meer dan een super service die dan ook een grote pluim verdient.