maandag 29 augustus 2016

Ophalen Milan

Het is bijna zover ik ben nu echt aan het aftellen tot ik mijn Milan kan gaan ophalen.  Op dit moment loopt er bovenaan al een teller maar deze verdwijnt zodra mijn Milan is opgehaald.

Ik heb wel onrechtstreeks al een foto gezien van mijn Milan op het blog van Fietser.be Op de achtergrond zie je een gele Milan staan dat is de Milan die ik mag gaan ophalen.


donderdag 4 augustus 2016

Levering van Milan

Een van de laatste keren dat ik gehoord had wanneer mijn Milan klaar zou zijn hadden ze mij gezegd dat de levering gepland was voor midden september. Ik trok daarom begin deze maand mijn stoute schoenen aan en vroeg hen of er ondertussen al meer geweten was over de levering. en de dag erop kreeg ik al een antwoord de afwerking staat gepland tussen 18/8 en 22/8.

Dat is dus iets vroeger dan laatste gezegd en plots nog maar 2 weken vanaf nu. Het enige wat ik nog moet doen is met Brecht afspreken wanneer ik deze kan komen ophalen. Momenteel heb ik 3 september vrij gehouden in mijn agenda om de Milan naar huis te brengen.

Verder zoek ik nu nog uit hoe ik best van Gent naar huis kan rijden. Maar horend op het forum zijn er al wel een aantal mensen die bereid zijn om mij het eerste stuk te begeleiden richting huis.


dinsdag 2 augustus 2016

Grote plassen tocht / Vakantie

Op de nationale feestdag was er toertocht gepland dit maal de start gepland in Essen. Mits ik dan nog een gaatje had in mijn agenda en had er wel zin in want een tochtje van +100km. Een aantal dagen voor de toch kwam een update dat de toch +-160km zal worden. dat is meteen een evenaring van mijn record afstand. Dat deed mij goed om te weten dat ik nog een zo'n afstand kon gaan rijden.

De dag zelf had ik ervoor gekozen om met de auto tot daar te gaan met de Chamsin in de auto. Eenmaal aangekomen heb ik de Chamsin uit de auto gehaald en nog iets verder gewandeld tot op de afspraak locatie. Toe ik daar aankwam bleek er een 4tal velomobielen te staan en geen enkele open ligger dit was toch effen slikken. Gelukkig kwam er nog een open ligger dan was ik niet de enige.

Ter hoogte van de de oesterbank kwam er nog een Strada en Queut bij. De rest van de toch verliep zeer vlekkeloos zonder noemenswaardige problemen. Alleen was ik blij eindelijk terug te zijn want deze afstand had mijn lichaam toch een serieuze tik gegeven.

De dag erop vertrokken ons gezin op vakantie in Houffalize en ik wilde daar wel eens testen wat het geeft met een ligfiets bergop te rijden. Ik heb mij 2x gewaagd aan een rit de eerste rit was 60km lang en had +-600 hoogtemeters. De 2e rit was maar een rit van 40km maar had terug +-600 hoogtemeters.
Tijdens die 2e rit heb ik toch een aantal busfietsers ingehaald toen die aan het klimmen waren wat maakt dat ik nog zo slecht niet klom. Al moet ik hierbij wel een kanttekening maken en dat is dat als ik ooit in het hooggebergte wil gaan rijden ik moet ik 2 punten aanpassen aan de Chamisin


  1.  mijn bagagedrager moet verwijderen (bij kleinste 2 versnellingen sleept de ketting tegen de drager)
  2. een kleinere versnelling steken op de fiets want bij erg sterke hellingen kom ik wat kleinere versnellingen nodig want nu had ik al de 2 kleinste regelmatig nodig gehad om boven te geraken.