dinsdag 18 oktober 2016

Nieuw persoonlijk record

Vandaag zat alles mee en bij het begin van de rit naar huis vond ik dat de Milan super vorderde tegen dat ik een aantal km'er verder was bleek het gemiddeld al gestegen boven de 42km/h. Daarop heb ik dan maar beslist van nog eens goed door te rijden in de hoop ergens te eindigen rond mijn vorig persoonlijk record (44,5km/h). Uiteindelijk thuis aangekomen bleek het zelfs niet eens in de buur te zijn maar er ver boven ik ben geëindigd op een 47,6km/h. Ik stond versteld dat ik mijn vorig record zoveel had verbeterd en dan nog niet eens als een zot gereden en want her en der vertraagd om zeker er van te zijn dat er geen andere verkeersdeelnemers waren.


Dit geeft aan dat ik ondertussen door de afstelling van de Milan een stuk harder ben gaan rijden. Nu verder oefenen en dan volgend jaar nog eens een wedstrijd meepikken om te zien of ik mijn gemiddelde snelheid van de wedstrijd in Brugge kan verbeteren die staat op 49,4km/h. Maar deze snelheid had nog een stuk hoger kunnen zijn als ik meer rechtstreekse concurrenten had.

vrijdag 14 oktober 2016

Verder afstellen en aanpassen van de Milan

Ondertussen zijn we een goede maand verder en heb ik bijna 1000km gereden met de Milan. Door hem te gebruiken waren er ook een aantal puntjes op gedoken waar een oplossing voor gezocht moest worden.

Het eerst punt die ik wenste aan te pakken was de zitting. toen ik de Milan kocht heb ik er ook een ventisit mat bij gekocht maar al snel bleek dat als ik deze mat gebruikte ik met mijn hoofd tegen het dakje aan kwam. Dit doordat de  mat een 2 cm dik is. Dan maar gaan rijden zonder mat maar na een aantal ritten toch maar besloten om voor het gedeelte van de rug toch voor iets te gaan zien. Dit heb ik uiteindelijk gevonden in de vorm van een handdoek die ik in 3 heb gevouwen en een aantal drukknoppen heb opgezet zodat ik deze kon vast maken aan de zitting.


Volgende punt die ik nog wenste aan te pakken was het remlicht. Het remlicht was eigenlijk zo geconfigureerd dat ik het toplicht aan moest leggen vooraleer het remlicht werkte. Ik von dit niet de ideale oplossing dus dan maar verder uitgezocht hoe de bedrading liep. Ik moest er wel ook rekening mee houden dat het remlicht ook ging werken als de fiets stil stond want dezelfde remmen worden ook gebruikt als parkeerrem. Dus moet ik ergens een schakelaar voorzien zodat ik dit kan uitschakelen. Na wat zoekwerk een gelijkaardige schakelaar gevonden en geïnstalleerd en daarop de voeding van het remlicht aangesloten.

Nog een van de problemen die ik ondervond was dat mijn ene voet tijdens het rijden pijn begon te doen. eerst heb ik van schoenen aan het wisselen geweest ik het idee dat het misschien aan mijn schoenen lag maar dit volste het probleem niet volledig op. Dan nog maar verder aan het zoeken geweest en uiteindelijk een radicale beslissing genomen als ik de trapas nu eens een heel stuk naar dichterbij plaats wat ik het effect dan. Die avond eerst afgetekend op de boom waar de trapas stond en daarna de trapas een stuk dichter geschoven en vast gezet. De ochtend daarop terug de rit naar het werk aangevat en wat blijkt te pijn was weg. alleen had ik nu het onaangename gevoel dat mijn knieën bijna tegen mijn kin kwamen. Dus die avond nog maar eens met hoofd eerst in de Milan om terug af te tekenen waar de trapas nu stond en deze dan midden tussen deze 2 terug vast te zetten. En ik moet nu zeggen dat ik geen last meer heb van mijn voeten nog van het opgekropthied dus zal ik alles voorlopig laten staan. Moest ik met de tijd ondervinden dat hij nog niet goed staat kan ik nog altijd gaan schuiven maar voorlopig zie ik daar geen aanleiding toe.