vrijdag 5 april 2019

Kinderligfiets deel 2

Zoals in de vorige post vermeld ben ik bezig aan een nieuw project. Na de fiets minimaal te hebben ontroest en op maat gezet van mijn kinderen heb ik hen de eerste meters laten rijden. Daaruit bleek al snel dat mijn dochter hier totaal nog niet klaar voor was terwijl mijn zoon dit wel was. Hij slaagde er al in na enkele meters om er zelfstandig mee te rijden.

Tijdens een familiefeest hebben we deze fiets dan ook mee genomen zodat hij daar verder kon oefenen op een een afgesloten terrein.

Nu komt mijn werk terug als we deze fiets niet volledig te loor willen laten gaan moet er iets gedaan worden aan de roest om te voorkomen dat ze verder roesten. Daarom deze avond maar de voorbereidingen genomen. De volledige fiets uit elkaar gevezen om die daarna te kunnen zandstralen en terug te spuiten met beschermende lak laag.

Alle onderdelen 
Te ontroesten en schilderend onderdelen

2 opmerkingen:

  1. lekker bezig geweest zie ik!
    Wel oppassen dat je de stuurbuis die in de vork komt niet te dik gaat/laat coaten. misschien beter alleen invetten daar. Ook bijbij de neuspijp loop jeje mogelijk tegen dat probleem aan. Zou mooi zijn als die van RVS was (dat kan aan gewoon staal gelast worden).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd fijn om een oude fiets terug in glorie te zien hersteld worden.
    Kan je het spatbord niet gewoon vervangen of weglaten?

    BeantwoordenVerwijderen