zondag 17 maart 2013

Verkoop van mijn WaW

Na lang twijfelen heb ik dan toch beslist om mijn WaW te verkopen. De grootste oorzaak van die beslissing is mijn rug. Want nu meer dan 1jaar later heb ik oa nog steeds last van mijn rug tijdens in en uitstappen van de WaW. Zelf het fanatiek onderhoud van de WaW was een zware last voor mijn rug.
Nadat ik mijn WaW te koop had gezet heb ik voor mijzelf een lijstje gemaakt van waaraan een velomobiel moet voldoen voor mij. Tegen het momment dat ik dit ging toetsen met de tot nog toe bestaande modellen bleven er maar een 2 tal meer over.
Met name de orca en de sunrider. Uiteindelijk ben ik nog een beetje verder gaan kijken en als ik dan alles afwoog dan kon ik ook de sunrider schrappen want oa het gewicht maakt dat deze zonder elektrische ondersteuning niet echt interesant lijkt te zijn. En mits ik absolut nog niet klaar was om met elektrische ondersteuning te rijden ben ik toch maar voor de Orca gegaan.
Ik heb me dan ook onmiddelijk op de lijst laten zetten want de levertermijn van een orca bedraagt tussen de 10 a 12 maanden. Maar een week of 2 later zie ik een Versatile te koop staan. Ik mijn stoute schoenen aan en eens gaan kijken. Alleen al om met zekerhied te weten of de Orca wel ietsvoor mij zou zijn. Na de testrit wist ik het zeker. Dit is het soort velomobiel die ik zoek.
Ondertussen stond de WaW al een tijdje te koop en de prijzen dat sommige individuen willen geven voor de WaW gaan echt voorbij aan wat de prijs echt zou moeten zijn. Om een top 3 mee te geven op plaats 3: 2700 plaats 2: 2000 en de absolute topper was een bod van 1500. Ze hadden allen wel een reden waarom ze niet meer wouden of konden geven. Ondanks dat was ik vast besloten de WaW zeker niet weg te doen voor minder dan 3800.
Net doordat de verkoop niet vlotte en het weer er niet beter op werd. Kwam de idee om toch de versatile te gaan kopen en niet te wachten op een nieuwe Orca. Zo moest ik ook minder bijleggen om aan mijn nieuwe velomobiel te komen. Ik ben dan ook terug gegaan naar de verkoper van de Versatile om een deal te sluiten. Mits een voorschot was de Versatile van mij en ik kon hem daar laten staan tot mijn WaW verkocht was.
Na de WaW vele keren opnieuw aan de man proberen te brengen was er plots vorige week donderdag iemand die zowel geinterseerd was als bereid was om het gevraagde bedrag op tafel te leggen. En tegen dat het goed en wel zaterdag was is die man dan ook vanuit Friesland tot hier gereden om de WaW te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten