vrijdag 3 januari 2014

De eerste echte rit van 2014

Vandaag moest ik nog een aantal uurtjes werken en daarna had ik de rest van de dag voor mij alleen. Dus ik deze morgen zoals bijna altijd in de Versa gekropen en naar mijn werk vertrokken.

Ik had meteen geluk de wind zat schuin achter wat wel leuk is om het jaar te starten op mijn gemakje naar het werk. Daar aangekomen gemaakt dat mijn werk zo snel als mogelijk klaar was zodat ik kon terug vertrekken. Rond 13:00 was het dan eindelijk zo ver ik kon terug vertrekken. het idee was om zo'n 40km te gaan rijden en dan de weg terug richting huis zoeken. Uiteindelijk werden het er een een heel stuk meer doordat het zo'n mooi weertje was wilde ik nog niet naar huis. Al had ik dit achteraf gezien beter toch iets vroeger beslist om terug te keren want op zo'n 1km van mijn eindpunt kreeg ik nog zware hagelbui en rukwinden op mijn kap. Om een idee te geven toen ik eindelijk was aangekomen ben ik uitgestapt en de laatste 5m tot aan de poort gelopen en zo snel als mogelijk de Versa binnengezet tegen die tijd was ik volledig doorweekt van de regen.

Al bij al ben ik toch tevreden over de tocht met zo'n 78.8km en een gemiddelde van 29.5km/h met alle stops bij als ik dit kan aanhouden het ganse jaar dan zal 2014 alle records breken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten