zaterdag 22 maart 2014

Versatile: 1jaar

Ondertussen heb al weer 1 jaartje mijn Versatile en is het eens tijd om die te evalueren.

Toen ik hem kocht had hij net 2500km nu na 1 jaar is dit ondertussen 8051km gepasseerd dwz dat ik er ongeveer 5500km heb mee gereden. Alhoewel de besturing gelijk was aan die van de WaW was het toch wennen. Kort na dat ik hem had heb ik wat leergeld betaald ( een maal te kort gedraaid en op mijn zij gegaan). 

Ook heb ik nog wat aanpassingen gedaan aan de Versa namelijk de verlichting vooraan vervangen door krachtigere exemplaren wegens ik de oude niet goed genoeg vond om langs onverlichte wegen ten volle door te gaan. En ook heb ik wat binnen verlichting gemonteerd om zo tijdens de winter ritten makkelijker alle matriaal terug te vinden in de fiets (zeker als je onderweg een platte band hebt).

En ook heb ik wat problemen gehad met het perfect afstellen van de wielen voorraan doordat ik in de herfst de voorwielen heb moeten centreren in de wielkasten om de shredda's er in te krijgen bleek de sporing totaal om zeep te zijn. Het eerst waaraan ik dit had kunnen merken was aan de snelheid maar doodat het winter werd vond ik dit nog niet abnormaal dat de snelheid er een beetje uit was. Het echte besef kwam maar na dat ik begon te merken dat mijn banden wel zeer snel sleten ondanks alles. Nadat ik een klapband had gekregen door het openscheuren van de bant thv het loopvlak ben ik alles nog eens gaan nakijken en bijstellen.

Ondertussen denk ik dit probleem te hebben verholpen want de snelheid is daarna redelijk veel beter geworden dan wat het voor de controle was. Misschien ook mede het iets beter weer maar deze week ben ik er nog in geslaagd om met de Versa mijn persoonlijk record op mijn WW-route te verbeteren ik heb over de volledige afstand een gemiddelde gehaald van 34.9km/h (rij gemiddelde 35.2km/h). Dus zowel het manneke als de fiets zijn er terug volledig klaar voor om ook dit jaar minstens zo goed te doen als we het afgelopen jaar hebben gedaan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten