donderdag 1 oktober 2015

Aanrijding met Racefietser

Deze morgen tijdens de woonwerkrit ben ik op 1km van mijn werk hard aangereden door een Racefietser aangereden de gevolgen voor mijzelf vallen nog mee de Versatile is er minder goed uitgekomen. de neus is redelijk gehavend en het deksel sloot niet 100%.

bovenzijde van de neus
Na het uitwisselen van de gegevens ben ik verder kunnen rijden naar mijn werk. Over de middag ben ik dan gaan kijken of ik het deksel niet een beetje terug op zijn plaats kon zetten. toen ben ik ook nog eens tot de ontdekking gekomen dat naast de neus er ook een barst van 5cm zat in het deksel. Samen met de beschadiging aan de Twintex is alle schade opgemeten.
barst net boven zwarte streep

Ondertussen heb ik contact gehad met fietser en zie zijn samen met Flevobike aan het uitzoeken hoeveel de herstellingen zouden kosten. Vooral omdat de Versatile niet meer geproduceerd word en er dus maar weinig stukken meer op voorraad zijn. Een andere optie is stukken van de Orca aanpassen zodat ze passen. Dus nu is het wachten tot de offerte binnenkomt om dan te gaan onderhandelen met de tegenpartij over de prijs.
beschadinging twintex



5 opmerkingen:

  1. Balen zeg! Ben benieuwd naar de kosten en verbaasd dat de Twintex kan beschadigen door een aanrijding met fietser. Ik dacht dat het een of ander supersterk spul zou zijn. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles kan kapot zeker met de snelheid waarop die racefietser op mij is geknalt

      Verwijderen
  2. Ai, dat wordt een kostelijke zaak. Hoe is de racefietser er vanaf gekomen? In fout of niet, hij zal er toch ook wat aan overgehouden hebben?
    Die Twintex is lastig: quasi niet te herstellen. We zullen wel lezen hoe het verder verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De racefietsen houd er een pijnlijke schouder, een aantal gekneusde ribben en een slag in het wiel aan over. En een grote factuur, want ik reed totaal rechts op een dubbel richting fietspad. Hij had de bocht veel te ruim ingeschat en mij niet zien afkomen.

      Verwijderen
    2. Tot zover het credo dat velomobielen gevaarlijk zijn omdat ze zo snel rijden... Hopelijk komt alles nog goed.

      Verwijderen