maandag 4 januari 2016

Velomobiel keuze

Ondertussen hebben al minstens 1 iemand opgemerkt wat mijn keuze geworden is qua velomobiel. misschien eens uitleggen hoe ik tot deze keuze ben gekomen.

De WAW  027 was mijn eerst velomobiel ook al waren er een aantal minpunten was ik echt gehecht aan deze fiets. Op 2 februari 2012 kwam dan mijn werkongeval waardoor ik eerst een 3 tal maand totaal niet meer kon rijden. Na nog een maand heb ik dan geprobeerd terug te gaan rijden met de WAW het rijden op zich was zeker het probleem niet zeker niet omdat er een grote ballonband achteraan op lag. Maar daarin tegen had ik minsten 2 op de 3 keren een steek in mijn rug thv waar ik geopereerd was. En ook het vele onderhoud aan de WAW was een zeer grote last voor mijn rug.
Daarom heb ik met spijt in mijn hart afscheid genomen van de WAW.

Daarna kon ik mij een Versatile 2e hands kopen waar ik tot nu toe mee rij. voor de ritten die ik toen
reed was dit zeker de juiste keuze veel comfort en weinig onderhoud. in 2015 sloeg het noodlot 2x toe 1x werd ik op het fietspad aangereden door een auto die rechts afsloeg en 1x reed een fietser op mij reed. Als ik daarna de som begon te maken van de kosten voor herstelling en het verschil in verkoop van een herstelde en een beschadigde fiets. Daaruit kon ik afleiden dat als ik de herstelling moet laten uitvoeren het niet interesant om de herstelling te laten uitvoeren.

Daarom heb ik maar besloten om de Versatile te verkopen en met het bedrag van de verzekering samen met de waarde van de Versatile te gebruiken om een nieuwe velomobiel aan te kopen.
Al snel was de lijst herleid tot 2 velomobielen. 1 was de opvolger van de Versatile de Orca en de de Milan (ten minste als het in en uitstappen goed ging). Na dit te kunnen testen was was er enkel nog af te wegen welke punten het meest doorwegen voor mij. Oa het feit sedert ik meegedaan had met het WK had ik ontdekt dat zelfs na mijn ongeval ik nog steeds redelijk hard kon rijden dus snelheid was een van de issues, ook het feit dat ik niet meer naar Hamburg moet rijden om deze te bestellen en af te halen was een groot voordeel en naast dit alles vond ik de Milan ook een van de mooiste
velomobielen die er bestaan op dit moment. Nadelen van de Milan is dat het comfort een stuk terug was en je dus niet zomaar met eender welke kledij in de fiets kan stappen. Eenmaal al deze punten in acht genomen heb ik dan maar beslist om toch de gok te wagen en een Milan te bestellen.

Nu is het wachten tot na Spezie tijdens deze beurs zou Räderwerk de Milan leveren aan Fietser mits ze dan allebei op de beurs aanwezig zijn. Anders moet Brecht een paar weken later terug een rit van ik totaal een 800km doen om de fiets op te halen.

5 opmerkingen:

  1. Een Milan racebeest had ik niet verwacht.
    het is al 5 jaar geleden dat ik milan in het echt aanschouwen heb.
    Ik ben benieuwd naar je aanwinst. alvast veel plezier ermee. Hopelijk moet je niet te lang wachtn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooruit maar, een Milan (welke?)... Dat had ik ook niet zien aankomen. Het zal waarschijnlijk meteen de eerste zijn die Fietser zal leveren. En nu ongeduldig wachten op de nieuwe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is met zekerheid de eerst Milan die geleverd word door fietser. Ik zelf heb een Milan SL MK3 besteld

      Verwijderen
  3. Dus toch een Milan, ik had het al een tijdje in de mot.
    Mogen de "gentseliggers" het weten als je hem gaat afhalen (liefst op een zaterdag).
    Wil er, als het mogelijk is, wel ff bijzijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van zodra ik weet wanneer ik de velomobiel ga ophalen laat ik het weten op het forum zodat we kunnen afspreken om zo een mooie maidentrip te kunnen maken richting Diksmuide. En het zal normaal wel in het weekend zijn dat hik hem zal gaan afhalen

      Verwijderen