donderdag 31 december 2015

2015 samenvatting en doelstellingen 2016

Het einde van het jaar komt er weer snel aan en dan word het voor mij tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar.

Het jaar start voor mij redelijk goed maar al vroeg op het jaar begon de problemen op 19 februari 
werd ik aangereden op het fietspad door een auto die rechts afsloeg en niet gekeken had of er beweging was op het fietspad. Al bij al vielen de gevolgen voor mij nogal mee de Versatile had de grootste slagen opgevangen. De schade aan de Versatile was toch aanzienlijk zowel de twistex als de rest van de fiets liep hierbij schade op. Ook mij GSM en vrij was beschadigd. We hebben dan ook onmiddellijk alle papieren ingevuld voor de verzekering en tegen juni waren de verzekeringen en de experts het eens geworden over de schade en hebben ze alles betaald. 

Ondertussen was er hier thuis ook al een en ander fout gegaan. De externe harde schijf was gecrasht, Dit was toevallig wel de schijf waarop alle foto's en data stonden zodat alle toestellen aan deze gegevens konden. We hebben ons dan de volgende periode kunnen bezig houden met niet alleen de verzekering kwestie maar ook met het zoeken van zoveel als mogelijke documenten. Uiteindelijk bleken er maar een beperkt aantal foto's en data die we niet meer kunnen terug vinden. Een goede raad dus zorg steeds voor een backup van je documenten.

Een van de dingen die nog op mijn todo lijst stond was deelnemen aan een WK. Toevallig was er dit jaar een WK HPV in Belgïe ik kon het dus niet laten aan mij voorbij gaan. Al moesten er wel nog een hoop dingen gedaan worden voor ik vond dat ik kon deelnemen, oa wou ik mijn Challenge kunnen uitrusten met 2x 23x700c wielen iets wat mij nog steeds niet gelukt was wegens de voorvork niet groot genoeg was. Dit hebben we op de valreep kunnen oplossen tijdens het WK zelf.  Na dit WK te hebben meegemaakt heb ik nog wel eens zin om mee te doen aan het volgende WK ook al kan ik totaal niet concurreren met de top voor mij was deelnemen is echt wel veel belangrijker dan te winnen voor mij.


En jammer maar helaas kwam er dan in Oktober nog eens een aanrijding met de Versatile nu was het een racefietser die op een dubbelrijrichtingsfietspad niet had opgelet en gewoon op mij was geknald. Deze keer was de schade vel erger. het voorstuk van de neus was gebarsten en er was ook een barst in het deksel. Ook hier hebben we met de verzekeringen vrij snel tot een akkoord gekomen en ook deze zaak is al afgehandeld. 

Na alles grondig te hebben geëvalueerd te hebben is er dit jaar ook beslist dat er een nieuw velomobiel zou komen.

2016: Wat gaat dit brengen

Een van de dingen die ik zeker ben is dat er zoals hierboven beschreven stond is dat er rond eind april begin mei een nieuwe velomobiel in huis zal staan en dat de Versatile verkocht zal worden. Verder hebben we hier ook beslist om ons wagenpark wat aan te passen. Nu hebben we 2 volwaardige auto's voor de deur staan waar we meestal 1 altijd stil staat. Als deze dan toch allebei weg zijn dan is het vaak maar voor kortere ritten dus 2 diesels is geen goede oplossing daarom is er geopteerd om de oudste auto weg te doen en een Renault Twizy in de plaats aan te schaffen.


Verder heb ik wil ik mij toch nog een aantal uitdagingen geven voor volgend jaar.
  1. Na verschillende jaren telkens te zijn gestrand op een totaal aantal gefietste km van iets meer dan 8000 zou ik in 2016 een stuk meer km willen rijden. mijn streef doel is 10.000km al zal ik zeker al blij zijn als ik de 9000km overschrijd.
  2. Als het niet te ver is zou ik ook in 2016 terug willen deelnemen aan het WK
  3. Als er terug een HPV wedstrijd in de buurt is wil ik ook daaraan nog eens deelnemen.
  4. Een rit organiseren hier in de buurt ter ere van de nieuwe velomobiel zodat iedereen meteen de kans krijgt om deze te komen bewonderen.
  5. de flevobike die hier iin de garage staat weg te kwijnen mag op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar
  6. wat ik heb geleerd uit mijn zoek tocht naar een nieuwe velomobiel is dat er maar weinig filmpjes bestaan over wat dit model van velomobiel inhoud. zoals de video over de mango sport
Begin volgend jaar maak ik bekend wat ik nu eigenlijk mijn keuze is geworden qua velomobiel


2 opmerkingen:

  1. Is die milan bovenaan een hint over je nieuwe VM?
    Een tochtje rond Diksmuide zie ik zeker liggen. ben benieuwd naar je nieuwe bolide

    BeantwoordenVerwijderen