donderdag 21 september 2017

Vermogenmeter en velomobielen

Na dat ik op de Chamsin al een aantal jaren een vermogen heb zitten was ik mij aan het afvragen of dit ook zou lukken met de Milan.

Eerst eens de vermogensmeter van de Chamsin evalueren. Deze werkt vrij goed alleen is de batterijduur enorm kort. Je kan deze wel een stuk verlengen door deze telkens na elke rit te verwijderen. Zeker met dat deze meter gestuurd wordt door een 2032 knoopcelbatterij batterij en deze niet super goedkoop zijn. Een van de factoren waar ik rekening mee hou is dus de batterij.

Waar kan je een meter allemaal plaatsen.

  • Pedalen 
  • cranks
  • tandwielen
  • trapas
  • naaf
van sommige versies zijn er verschillende mogelijkheden. Op pedalen kan je meestal kiezen tussen enkelzijdige en dubbelzijdige versie. Bij enkelzijdige word het vermogen van de linkerkant x2 gedaan wat meestal redelijk klopt. Maar doordat geen enkele mens symmetrisch is, zijn die waarden dus een schatting. Deze enkel/ dubbelzijdige versies kan je op Pedalen en sommige cranks vinden.

Als je een budget vriendelijke versie wil vinden moet je naar een enkelzijde crank gaan meestal redelijk eenvoudig om te installen gewoon de linker crank verwijderen en de crank met sensor terug plaatsen. Na lang zoeken ben ik al snel tot de vaststelling gekomen dat dit voor de Milan geen optie is doordat deze met een 152mm crank werkt. 

Een van de factoren die ik ook wenste in rekening te brengen is de batterij als het ik kan dan liefst geen CR2032 meer. Wegens vrij duur en enkel in alkaline te krijgen. Een van de optie's die mijn aandacht trok was oa de rotor inpower deze werkt gewoon met een AA batterij. Alleen deze was ook niet te vinden in een 152mm.  vermogensmeter op de tandwielen wil ook zeggen dat de meter moet worden vervangen als de tandwielen versleten zijn.

Mits ik al een tijdje zat te spelen om echt racefietshoenen met de nodig plaatjes te kopen ben ik dan maar eens aan het kijken geweest naar de vermogensmeters die in de pedalen zitten mits deze vaak ook met racefietsplaatjes werken. Maar ook daar vond ik niet direct iet tussen tot ik plots op de Powertap P1 stootte. Deze werken met 2 AAA batterijen en krijgen in de meeste forums en reviews ook redelijk goede comentaar. Ik dan maar eens verder gekeken en op zoek gegaan naar een extra pedaal die ik ook op de Chamsin kan zetten zodat de schoenen ook kunnen gebruiken op deze fiets. Daar leek terg een probleem op te duiken op de meeste sites stond er niks daarover. 

Ik dan maar mijn stoute schoenen aan getrokken en een mailtje gestuurd naar de fabrikant met de vraag.  De werkdag erna direct een antwoord terug dat de plaatjes van hen ook passen op de Look Keo pedalen. Eenmaal dit probleem was opgelost ben ik op het internet gaan zoeken waar ik deze kon kopen voor de eerst voordeligst prijs en ook wat wachten kan lonen want op de meeste sites stonden ze op dezelfde prijs alleen was er op de site van futurumshop zag ik deze plots in promo waardoor ze een stuk goedkoper waren dan op een ander sites. Echt goedkoop is dit nog steeds niet als ik dit vergelijk met de prijs van de Stages powermeter van de Chamsin. 

Het voordeel van deze vermogensmeters is dat je deze zeer snel en eenvoudig kan verzetten van fiets. waardoor ik de volgende keren niet  meer moet gaan zoeken naar een nieuwe meter want deze past eigenlijk op alle fietsen.

Nu iets meer dan een maand ben ik deze aan het gebruiken en er zijn toch al verschillende dingen opgevallen. De vermogen overbrenging van racefiets schoenen met pedalen is veel beter dan met de SPD van ervoor. ik rij nu een 2à3km/h sneller met zelfde gevoel van vermogen. Ook kan ik nu een vergelijk maken tussen het vermogen dat nodig is om de Milan op snelheid te krijgen en houden en de Chamsin. Blijkt dat ik voorbeeld vandaag met een gemiddeld vermogen van 187W een gemiddelde snelheid kan halen van 43,1km/h tegenover de Chamsin 203W nodig had om 31km/h te rijden. 

Een van de dingen die ik ook heb aangepast is uit alle schermen van de GPS heb ik de snelheid verwijderd en er de het vermogen over 3 sec gemeten gezet. Zo kan ik mijzelf een stuk temperen in trappen want voor de vermogensmeter betrapte ik mij constant dat ik telkens een minstens 35km/h wilde rijden en 's avonds in het naar huis rijden wilde ik steeds sneller en sneller naar huis rijden dit is echt een roofbouw op je lichaam, en trainen is dit zeker niet. Nu ik app vermogen rij ben ik veel rustiger aan het rijden en na de rit moet ik vaak vaststellen dat ik stukken sneller zij dan vroegen zonder daar echt veel inspanning te doen. Om een idee te geven probeer ik de waarde rond de 150W. Door dit te doen heb ik ondertussen gezien dat 1 het max vermogen die ik tijdens het optrekken kan behalen al een stuk hoger is dan vroegen. Ook het vermogen dat ik kan vasthouden gedurende 1h (FTP) is ook terug aan het stijgen. Een aantal jaren geleden heb ik ook met de vermogensmeter aan het trainen geweest met de Chamsin naar het WK in Maasmechelen toe. Toen had ik in die periode een FTP van +_ 275W. 

Binnenkort wil ik in de garage op de rollen mij FTP test terug afnemen om eens te zien waar ik nu sta om zo mijn verbetering te kunnen vaststellen. Meer daarover volgt later nog wel.

26 opmerkingen:

  1. Andere pedalen kan toch geen verschil maken van 2 tot 3 km per uur, tenzij de lagers vastgeroest waren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

      Verwijderen
    2. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, vraag dan vandaag nog een e-mail aan: apexloans247@yahoo.com

      Verwijderen
    3. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, solliciteer dan vandaag via e-mail: apexloans247@yahoo.com

      Verwijderen
  2. Ik dacht dit ook niet maar de power transfer is gewoon beter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

      Verwijderen
  3. Ik fiets ook met LOOK en de schoen zit echt muurvast. (Je kunt de voet trouwens wel een paar graden van links naar rechts bewegen, afhankelijk van de kleur van de plaatjes) Dat dit zorgt voor een betere krachtoverbrenging heb ik ook altijd gedacht, nu blijkt het dus gewoon echt waar te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton waarderen omdat hij mij een lening heeft gegeven ter waarde van 43000 EUR. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, laat u dan niet oplichten en vraag een echte lening aan via email: diamondloans24@yahoo.com whatsapp: +16613814014

      Verwijderen
  4. Ik ben ook sinds kort overgestapt op SPD-SL. Zit inderdaad muurvast en ik heb ook het idee dat ik hierdoor sneller rij met dezelfde moeite, maar dat kan bij mij natuurlijk ook in andere dingen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2032 batterijen duur? ik koop die per 10st voor 2€
    geen prijsvermelding in je blog is beetje spijtig, was handig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Ik wil de heer Dalton waarderen omdat hij mij een lening heeft gegeven ter waarde van 43000 EUR. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, laat u dan niet oplichten en vraag een echte lening aan via email: diamondloans24@yahoo.com

      Verwijderen
  6. Goedemorgen.,
    Ongelooflijk, maar ware God is altijd groot. Na verschillende afwijzingen van mijn aanvraag door de bank, kreeg ik een lening dankzij deze zeer eerlijke Mr .Sandijs KUPLENS. Voor meer informatie, neem gewoon contact met haar op via e-mail op : sduplens@gmail.com
    Het biedt leningen van 3.000 tot 3.000.000€ aan iedereen in staat om terug te betalen met rente tegen een lage rente van 2% twijfel niet aan dit bericht. Het is een perfecte realiteit. Geef de boodschap door aan je geliefden die in nood zijn.
    Moge God je zegenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GETUIGENIS OVER HOE IK MIJN LENING KREEG VAN EEN ECHT FINANCIERINGSBEDRIJF VORIGE WEEK. E-mail voor onmiddellijke reactie:whatsapp-nummer: +19292227023 drbenjaminfinance@gmail.com

    Ik ben mevrouw, Leores Jazbel bij naam, ik woon in de Verenigde Staten van Amerika, die tussen november vorig jaar en juli van dit jaar het slachtoffer is geworden van zoveel nep-geldschieters, maar ik bedank mijn maker zo erg dat hij eindelijk heeft geglimlacht mij door me door te verwijzen naar deze nieuwe geldschieter die dit jaar 2020 een glimlach op mijn gezicht toverde en hij me niet bedriegt en ook niet bedriegt of liegt tegen mij en mijn vrienden, maar deze kredietverstrekker is echter BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gaf me een lening van 2%, wat neerkomt op Euro900.000,00 Amerikaanse dollars nadat ik akkoord was gegaan met de algemene voorwaarden van hun bedrijf en een belangrijk ding dat ik leuk vind aan dit leningbedrijf is dat ze snel en uniek zijn. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} kan u ook helpen met een legitieme leningaanbieding. Hij heeft ook enkele andere collega's van mij geholpen. Als u een echte lening zonder kosten / spanning nodig heeft, is hij de juiste leningverstrekker om uw financiële problemen en crisis vandaag weg te vagen. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE bevat alle informatie over hoe u snel en pijnloos aan geld kunt komen op whatsapp-nummer: +19292227023 E-mail: drbenjaminfinance@gmail.com

    Als het gaat om financiële crisis en leningen, dan is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik je door mevrouw Leores Jazbel geleid Veel geluk ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo allemaal, ik ben opgelicht door zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik ben meer dan 3500 euro kwijtgeraakt aan nep-geldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter waarmee ik contact opnam en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447868753778

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil dit medium gebruiken om alle leningzoekers te waarschuwen heel voorzichtig te zijn omdat er overal oplichting is. Enkele maanden geleden was ik financieel gespannen en uit wanhoop werd ik opgelicht door verschillende online kredietverstrekkers. Ik had bijna de hoop verloren totdat een vriend van mij me doorverwees naar een zeer betrouwbare geldschieter genaamd Della Taylor, die me een ongedekte lening van EUR 390.000,00 binnen 24 uur leende zonder enige stress. Als je een lening nodig hebt, neem dan nu contact met haar op via e-mail: Dellastaylors@yahoo.com of WhatsApp-nummer + 1 (209) 251-1529.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt, ik wil LAPO-microfinanciering waarderen voor het geven van een lening van € 19.000 om voor mijn zieke kind te zorgen. als u een dringende lening nodig heeft, vermijd dan fraude door nepgeldschieters en solliciteer via een e-mail van het echte leningbedrijf lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kwam dit leningbedrijf tegen op Facebook en ik nam contact op met de e-mail die ik zag ineens kreeg ik een lening van $ 60.000 USD, dus ik geloofde nooit dat dit allemaal zou kunnen werken totdat ik $ 60.000 USD kreeg, zal iedereen adviseren die behoefte heeft aan een lening om contact op te nemen met deze leningmaatschappij voor hulp bij een lening is dit het e-mailadres van het bedrijf (TRUSTLOAN88@GMAIL.COM) of contact via WhatsApp @ + 1 443 281 3404

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo
    Ik wil dat je weet dat we gerenommeerde hackers zijn die met succes lege ATM-kaarten hebben gehackt die geld kunnen opnemen bij elke geldautomaat waar ook ter wereld. Dit werd mogelijk gemaakt door nieuwe software genaamd "TYUPKIN", die is uitgevonden door mijn team van technische hackers. Nadat we deze kaart hebben ontwikkeld, verspreiden we deze om het leven van mensen te verbeteren en hen een betere levensstandaard te geven. Deze kaarten waren geladen met $ 600.000 USD per stuk en we hebben een beperkte voorraad. Deze kaarten zijn van jou als je voldoet aan de criteria die erin staan. Neem contact met mij op via darkerwebcoinbase@gmail.com om door te gaan met de levering van deze gehackte ATM-kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, ik ben een persoon die vooraf gratis internationale leningen aanbiedt. Met een kapitaal dat zal worden gebruikt om leningen tussen individuen op korte en lange termijn te verstrekken, variërend van 2.000 € tot 2.000.000 € voor alle serieuze mensen die echt in nood zijn, is het tarief

    rente bedraagt ​​2 à 3% per jaar. Neem contact met mij op voor een snel en betrouwbaar krediet!

    E-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo

    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang duurt het voordat ik dit bedrag terugkrijg?

    Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is:

    e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    WhatsApp: +31687941330

    Met vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Do you need a quick long or short term Loan with a relatively low interest rate as low as 3%? We offer business Loan, personal Loan, home Loan, auto Loan, student Loan, debt consolidation Loan etc.. no matter your credit score.
    Personal Loans (Secure and Unsecured)
    Business Loans (Secure and Unsecured)
    Consolidation Loan and many more.

    Contact US for more information about Loan offer and we will solve your
    financial problem. contact us via email: muthooth.finance@gmail.com
    Phone number: +917428831341 (Call/What's app)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, vraag dan vandaag nog een e-mail aan: apexloans247@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn naam is Kersten Dieter, vandaag ben ik erg blij dat ik mijn lening van € 7.000 van sabinhelps property management heb ontvangen. U kunt contact opnemen met Karin Sabine sabinhelps@gmail.com of whatsapp +1 (689) 247 6462 voor meer informatie, ook over hoe u, als u een lening wilt, niet vergeet haar te vertellen dat hij u heeft doorverwezen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waow this is unbelievable, it is my first time to be carried away by such a high profile article, I will immediately contact you directly and also to take the advantage to share some latest information about BUY GENUINE DRIVERS LICENSE ONLINE

    BeantwoordenVerwijderen