zondag 16 oktober 2011

eerste rit met de waw

Zondag morgen vertrokken richting Maasmechelen om mijn waw te gaan ophalen. Eenmaal daar aangekomen had Rik eerst nog een beetje uitleg gegeven een een hoop reserve stukken mee gegeven, dit zij in de auto gegaan bij mijn vrouw en daarna ben ik samen met mijn schoonbroer vertrokken voor de rit naar Vorselaar. De eerste paar km ging alles vrij vlot ik zat al snel tegen de 35km/h aan maar dan leek het eerste probleem zich te manifisteren. Deversnellingen verzetten leek een steeds groter probleem te worden na wat uitzoeken bleek het kabeltje maar bijna kapot te zijn dan maar de versnelling op een vast tandwiel laten staan en hopen dat we niet te veel moesten starten of bergop rijden. de enige andere versnelling die ik nog kon gebruiken was de schloumpf. Een eind verder effen verloren gereden op zoek naar het Albert kanaal uiteeindelijk de weg terug gevonden. dan langs het kanaan verder gereden tot we op en bepaald moment niet meer verder konden maar er stond een wegomlegging wij deze dan maar gevolgd en na een 10 tal km kwamen we gewoon terug aan dit zelfde punt uit. ons dan effen boos gemaakt en uiteindelijk besloten te gan zien of er aan de overkant van het kanaal ook een jaagpad lag dat we konden gebruiken. Het eerste deel van dat jaagpad was niet echt ideaal voor de waw maar het lukte wel een dan maar verder gereden aan die kant.  Mijn schoonbroer begon wel te vragen om niet meer boven de 30km/h te rijden want het was al een ganse tijd tegen wind en hij reed maar met een gewone mtb. Alles gaat verder goed tot ik op een bepaald moment merk dat de fietscomuter niets meer zegt ik eens kijken waarom bleek de magneet van het wiel te zijn verdwenen dus nu moets ik op het gevoel rijden zodat ik mijnschoonbroer niet achter liet. Uiteindelijk verder geen noemens waardige problemen ondervonden tot we er waren behalve dan dat we blijkbaar een beetje verkeerd hadden ingeschat kwa water want we zaten de laatse 20km allebij zonder water. Maar we zijn toch uiteindelijk thuis geraakt. Bleek tegen dat ik in Vorselaar was de teller ( nuja deels de teller deels het gps track) 125km meer had wat toch een serieuse toch was voor de eerste rit met de waw. Een maal aangekomen nog snel een versnellingskabel uit een mtb genomen en voorlopig in de waw gestoken zodat ik de maandag toch zeker naar het werk zou kunnen rijden wat zelfs al na zo'n rit kon ik maar niet genoeg krijgen van het gevoel van het rijden met een velomobiel.

Na een verkwikkende douche de waw op de auto vast gemaakt en op weg naar huis. Eenmaal thuis alles nog ingeladen zodat ik de volgende morgen kon naar het werk rijden met de waw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten