dinsdag 19 juni 2012

Banden voor de WaW

Een tijdje geleden heb ik mijn PM banden vooraan moeten vervangen door de winterbanden (marathon +) wegens de banden totaal op waren.
Dus ben ik naar de lokale fietsboer vertrokken om Swalbe Durano banden te bestellen. Normaal ging ik daarmee wachten tot aan de groepsaankoop. Maar de omstandigheden zijn nu zo dat ik toch genoodzaakt zal zijn om nu al banden te bestellen.

Alleen jammer de week nadien kwam ik terug en de fietsenboer vertelde mij dat hij via zijn leveranciers er niet kan aan geraken. Ik dus mijn stoute schoenen aan getrokken en de importeur gemailt. Deze gaf onmiddellijk als antwoord dat hij er wel liggen had. En mijn fietsenboer kon bij hem bestellen als dit nodig was. Ik heb dit doorgegeven aan de fietsenboer en puur toeval vertelde hij mij dat de Jurgen (een andere VM rijder uit onze Stad) intussen ook was komen vragen naar net dezelfde banden. Nu heb ik vandaag vernomen dat lokale fietsenboer ze uiteindelijk heeft kunnen bestellen en ze komen nog deze week binnen. Het enige nadeel is dat hij er 10 heeft moeten bestellen. Maar doordat ik reken op ongeveer 1 set per half jaar en graag nog een reserve band in de WaW zelf heb steken kom ik zeker al aan 5 exemplaren als ik er meerdere moet afnemen dan is het zo ze geraken ook wel op hier.

Deze week was ik op zoek naar de perfecte achterband voor de WaW. Daarbij kwam ik op de Super Moto band van Swalbe. Het enige probleem is dat ik nu een assymetrisch gespaakt wiel moet hebben zodat de band volledig in het midden zou zitten. Ik denk dat dit zou lukken maar ik weet het niet zeker in ieder geval heb ik een aantal foto's door gemailt naar fietser.be en hoop dat ze mij een antwoord kunnen geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten