donderdag 21 juni 2012

Fietspaaltjes update

nadat ik al een tijdje niks meer gehoord had over de fietspaaltjes, ondanks dat het al meer dan 14 dagen na de verkeerscommissie was heb ik een mailtje gestuurd naar dienst mobiliteit om te vragen of ik al een antwoord kon krijgen. Deze mogen een mail verstuurd en tegen de middag had ik al een mail terug met uitleg.


Geachte

Het verslag van de verkeerscommissie is pas gisteren op het college van burgemeester en schepenen besproken geweest. Uw vraag wordt nog nader onderzocht . Ik heb momenteel afmetingen van quads doorgekregen die allemaal 1,290 m breedte hebben. Wat de fietswagentjes betreft varieert de breedte tussen 70 à 80 cm. De duofietskarretjes bedragen 90 cm .
Ik zal die vraag terug moeten voorleggen aan de verkeerscommissie. Ze waren principieel akkoord om dit op 90 cm te brengen zolang de quads maar van die landelijke paden konden worden geweerd.
Ik hou u verder op de hoogte.  Alvast bedankt voor uw begrip.  

Het ziet er naar uit dat ondanks de tegenstand van sommige politiekers ze het niet kunnen maken om er iets aan te doen. Zeker als je nu lees in het boekje van Diksmuide dat ze zich zelf willen profileren als 'fietspoort tot de westhoek'. laat ons maar zien wat er uiteindelijk uit de bus komt al vrees ik een beetje dat dit niet meer voor de verkiezingen zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten