maandag 25 juni 2012

Smoefeltocht Veurne

Net zoals vorig jaar hebben wij ook dit jaar meegedaan aan de Smoefeltocht in Veurne.
Toen ik in de loop van de week hoorde welk weer ze uitgaven  hadden we toch een beetje schrik. De dag zelf stonden we op en de regen kwam met bakken uit de lucht dat voorspelde niks goed. Voormij zelf geen goot problem want ik ging met de WaW rijden en de kindjes zitten ook droog in de fietskar maar mijn vrouw zou met de nazca rijden en els het zo regend s dit voor haar wel iets anders.
Gelukkig voor haar en voorde organisatie stopte de regen rond 12:30. Ik ben dan iets na 13h vertrokken met de WaW naar Veurne mijn vrouw en de kindjes kwamen  achter met de auto. In Veurne aangekomen hebben we de kar aan de WaW gekopeld en zijn we vertrokken.
De eerst 10 a 15 km was het volledig wnd op kop en mits het niet een beetje maar heel veel waaide en we vollop in de polders reden was het echt stoempen om maar een beetje vooruit te komen. Zonder de fietkar had ik misschen nog redelijk kunnen vooruit komen maar nu moest ik ook op mijn tanden bijten. Met moeite kon ik nog net 14 a 15km/h halen tegen wind en dan was ik wel blij dat  ik de schlumpf had verwijderd want voor het eerst heb ik moetn gebruikmaken van mijn kleinste tandwiel vooraan om nog een redelijk trap tempo aan te kunnen houden. Als we dan eenmaal. Af waren van de tegenwind en hier en daar wind in de rug hadden dan waren wij toh heel gelukkig met wind in de rug werd ik soms tegen 30km/h. Voort gestuwd door de wind. Zonder dat ik zelf bijna enige inspanning leverde.
Uiteindelijk na net 2h fietsen hadden we de 35km gefietst. Daarna ben ik alleen met de WaW terug huiswaarts gereden. Toen ik thuis was eens de totale (naar Veurne, rit & terug naar huis) had ik nog een gemiddelde van 22,5km/h. Eerlijkhied bied mij te zeggen dat ik dit zeker niet had verwacht ik dacht dat de rit door en terug de snelheid wel veel zou goed gemaakt hebben maar helaas. Niet te min was het wel een mooie tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten