zondag 10 november 2013

Wielerpiste Peer

Tijdens mijn vakantie in Molenheide kwam ik tot de vaststelling dat ik op minder dan 20km van de wielerpiste van Peer zat en dus kon ik eens gaan proberen met de Challenge. 

Die ochtend alles samengezocht voor ik aan de tocht begon. Van regenkledij tot herstel materiaal en voor alle zekerheid ook EHBO mee genomen voor alle zekerheid.

Eenmaal aangekomen eerst wat een rondje beneden snelheid proberen te maken en dan de piste zelf op. Uiteindelijk bleek het toch al bij al mee te vallen om daarom te rijden. Eerst vaststelling is dat als je snel genoeg rijd je eigenlijk meer en meer loodrecht kan rijden op de weg tijdens de bochten. En had ik ook het gevoel dat er minder snelheid verloor in de bocht als ik zo reed. Uiteindelijk heb ik toch 1 uur gereden met als resultaat dat ik 33,12km had gereden volgens de GPS. Of dit nu voldoende is om niet de laatste te zijn tijdens een wedstrijd weet ik niet maar nu heb een referentie voor als ik nog eens tijd heb om op zo'n piste te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten