vrijdag 24 juni 2016

Milan SL


Begin December 2015 heb ik mijn Milan besteld die ging geleverd worden eind april begin mei. een paar weken voor die datum heb ik dan moeten vernemen dat door een aantal tegenvallende mallen deze datum niet gehaald zal worden. De volgende datum die ze mij nu voorstelden is begin juli ondertussen is ook dit achterhaald en is alles uitgesteld tot eind juli. 


Nu proberen zowel ik als Brecht van Fietser eindelijk een datum te krijgen van Räderwerk van wanneer de Milan nu klaar zou zijn.

Verder tijden verschillende gesprekken met fabrikanten heb ik opgevangen dat zowel de Orca's van Flevobike als de Milan's van Räderwerk binnenkort ook in Romenië worden gemaakt. Dit geeft de fabrikanten wat meer ademruimte die ze dan kunnen gebruiken om verbetering / aanpassingen aan hun modellen te doen. Ook de ontwikkeling van nieuw modellen dan een stuk eenvoudiger, en ook zo kan men ervoor zorgen dat de wachttijden terug zullen lopen. Want de wachttijd voor een Orca is ondertussen zo lang opgelopen dat Flevobike zelfs een bestelstop heeft afgekondigd. Voor de Milan is de wachttijd nu tussen de 7 à 8 maand. Dit terwijl alle andere fabrikanten er in slagen om ergens tussen de 2 à 5 maand te leveren na bestelling.

Ik hoop nu dat mijn Milan er snel komt nadat ik deze week tot 3x toe gewoon uitgeregend ben besef ik maar al te goed waarom ik met een velomobiel naar het werk wil gaan.

1 opmerking: