maandag 5 september 2016

Eerste dag Woon werk verkeer

Vandaag voor het eerst de Milan kunnen testen op de woon werk route. Nu kreeg ik voor het eerst te zien hoe de Milan reageert op een bekende route voor mij. hieronder enkele conclusies:


  • kruissnelheid: 40 tot 50 km/h
  • trapas mag een klein beetje meer naar voor komen als ik zonder mat wil verder rijden
  • Bij stilstaan word het wel zeer warm in de Milan toch met de volledige kap er op.
  • De Milan is naar mijn gevoel ook veel baan vaste dan de Versatile al ligt dit misschien aan het zeer laag zwaartepunt
  • De 2 bakken achter de wielkasten zijn wel goed maar ik loop er soms met mijn schoenen tegen aan. eens de bakken terug los maken (zijn maar met velcro vast gemaakt) en iets verder hermonteren.
Verder moet ik toegeven dat het wachten op de Milan het meer dan waard was.  Nu snap ik meteen ook waarom Räderwerk niet graag toegevingen doet aan hun velomobielen.  Wat in praktijk maakt dat ze eigenlijk alleen carbon Milan willen maken omdat een glasvezel Milan eigenlijk afbreuk doet aan het concept van de Milan. Ze willen deze wel nog aanbieden maar dit alleen als iets meer budget vriendelijk model.

Verder misschien ook nog eens melden dat de €1900 meerprijs tussen de glasvezel en de carbon versie eigenlijk niet alleen aan de carbon ligt maar ook aan een aantal andere onderdelen. met name worden er ook Ginkgo wielen set en Sram X9 en X0 elementen worden gebruikt. Allemaal om zo het gewicht zoveel als mogelijk te laten zakken. Dat is metten ook de reden dat ze er als enige in slagen om 5kg verschil te creëren tussen de glasvezel (bugetvrienderlijke) Milan en de carbon milan te maken.


1 opmerking: