zondag 18 september 2016

Wedstrijd Brugge & Autoloze zondag

een week of 2 geleden zag ik plots dat er toch een wedstrijd was ik West Vlaanderen. Mits ik wel zin had en toch wilde tonen dat er wel interesse was voor een wedstrijd in de regio.

Alleen bleek dit ook samen te vallen met de autoloze zondag wat maakte dat ik zoiezo met de fiets naar en van de wedstrijd zou moeten. Nu dat is niet echt een probleem als je een Milan in huis hebt. Alleen moet ik er op letten dat ik tijdens de heen rit mezelf al niet op rij zodat ik nog genoeg energie over heb voor de wedstrijd zelf en terug te thuis te geraken.

De dag zelf ben ik meer dan op tijd afgereisd om zeker niet te laat te zijn en mezelf te moeten haasten onderweg. En goed maar want op het traject dat ik had uitgetekend lagen 2 wegenwerken. Na iets meer dan 40km was ik uiteindelijk aangekomen aan de Piste in Brugge de Milan geleegd van alle overbodige spullen die ik niet nodig heb om wedstrijd te rijden. En dan nog effen de piste  gaan verkennen om een te weten wat de Milan doet op die schuin liggende bocht en de hartslag toch al eens omhoog te jagen.

Kort na de start van de wedstrijd wis ik al dat ik misschien nog voor de 2e plaats kon gaan rijden maar de eerste was zeker niet haalbaar Peter C. rijd een heel stuk harder dan ik. Ik kon de eerste ronden Gert L. wel nog volgen maar na een aantal ronden bleek ook dit niet echt haalbaar. Dus had ik mijn zinnen gezet om mijn 3e plek veilig te stellen wat maakte dat ik eerst zou gaan proberen mijn directe achtervolgers zo snel als mogelijk te dubbelen. Nog een paar ronden verder bleek dit al gelukt te zijn en vanaf dat moment heb ik een beetje gas terug genomen want nu was er eigenlijk nog enkel ervoor te zorgen dat ik niet terug werd ingehaald door een van de 2 rijders die voor de 4e plek aan het vechten waren. Maar uiteindelijk bleek dit geen enkel probleem want ik heb ze gedurende de rest van de wedstrijd nog verschillende malen ingehaald zelfs zonder volluit te hoeven gaan. Jammer dat er niet meer directe concurrentie was om mij uit te dagen en zou een mooiere gemiddelde snelheid te hebben.  Uiteindelijk na aankomst bleek mijn gemiddelde op zo'n 49,4km/h te zijn geĆ«indigd wat niet slecht is natuurlijk en zeker nog voor verbetering vatbaar.


Uiteindelijk ben ik 3e geworden op 6 velomobielen wat voor een eerste wedstrijd met de Milan zeker niet slecht is. Met nog wat verder afstellen van de Milan kan dit resultaat misschien nog een heel stuk verbeteren.

Na de wedstrijd werd het tijd om terug naar Diksmuide te rijden want ik had ook daar nog afgesproken om met de fietsersbond van Diksmuide een stand te gaan bemannen om ons 1 wat meer kenbaar te maken en 2 te tonden dat er naarst gewone 2wielige fietsen ook nog andere modellen bestaan o.a. velomobielen, bakfietsen en assistentiefietsen.

Ik dacht dat ik na 138,8km waarvan nog eens een 50km wedstrijd ik dit de maandag zou gaan voelen.  Maar niks daarvan ik kon gewoon terug aan de normale kruissnelheid gaan rijden als voor de wedstrijd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten