maandag 3 april 2017

Auto bestuurders vs Velomobiel

Ik heb geduurde de maand maart eens alle clips bewaard waarvan bestuurders van gemotoriseerde voertuigen van alles doen die niet mag of gewoon gevaarlijk is. van alle woon werk ritten heb ik ongeveer maar de helft van de tijd de camera op gestaan gehad. Wat maakt dat er nog veel meer situaties zijn die ik dagelijks zie. Ik zal de volgend weken nog eens de camera op zetten en zien of dit toeval is of niet.

Ja ok ik ben misschien ook niet feilloos maar dit heeft anderen daarom niet het recht om zomaar alles te doen op de weg.

hier is het resultaat

1 opmerking:

  1. Als je niet wilt dat ze je krap inhalen, moet je gewoon de hele rijstrook claimen. Als ze dan inhalen en er komt een tegenligger aan, heb je tevens meer ruimte om uit te wijken.

    Maar ach; zolang ze er veilig voorbij kunnen, zal het me worst wezen over hoeveel doorgetrokken lijnen ze rijden.

    Die getegelde fietspaden; daar stoor ik me veel meer aan. Sommige gemeentes hebben in een paar jaar tijd hun hele kern weten te vernaggelen; nergens meer asfalt voor fietsers. De hele fiets rammelt uit elkaar op die stomme tegels, om nog maar te zwijgen van het 10% snelheidsverlies...

    BeantwoordenVerwijderen