dinsdag 5 juni 2012

Klapband

Donderdag 31/5 ging ik nog een rijden met de WaW terwijl ik aan een redelijk tempo reed (-+35km/h) hoorde ik een enorme knal gevolgd door alle verlies van snelhied. Toen ik uitstapte wist ik het metteen de achterband was af het wiel gesprongen gevolg de binnenband was over 50cm opengescheurd. En aan de buitenband was de rand die de band op zijn plaats zou moeten houden was beschadigd. Dus voorzichtig terug gereden en onmiddellijk bij de fietsenboer gestopt om een nieuwe binnen en buitenband.

Eenmaal thuis onmiddellijk de band vervangen en mits ik onderweg naar huis problemen begon te ondervinden met het versnellingsaparaat. Bleek na een aantal dagen te proberen ik het niet goed kreeg. Dan nog maar eens langs de fietsenboer om het versnelingsapparaat te laten maken. Uiteindelijk bleek het apparaat een duw te hebben gekregen door de klap.

Gisteren 4/5 reed ik met de WaW van Diksmuide naar Torhout en onderweg heb ik moeten vaststellen dat ik enorm veel moeite moest doen om mijn max snelheid te halen. Ik zou maar nog eens moeten zien als ik thuis kwam. De versnelling gaan nog steeds goed daar ligt het niet aan. Dan kreeg ik deze nacht een idee waaraan het zou kunnen liggen. De oude band was een PM 54-559 en nu ligt er een geax streetrunner 40-559 deze band is een stuk minder hoog dan de vorige gevolg is dat ik meer omwentelingen moet maken voor dezelfde snelheid. Dus of ik moet een nieuwe band voorzien of een groter tandwiel steken vooraan. Ik denk dat die band makkelijker zal zijn dan een groter blad vooraan op steken. Alleen nog uitzoeken welke band ik wil.

1 opmerking:

  1. oei klapband... ik heb toch aardig wat quest kilometers gehad, maar nog nooit een klapband... lijkt me erg schikken ja!!

    leuke verhalen heb je veder, zal je even n het volg lijstje zetten,

    groeten marcel

    BeantwoordenVerwijderen