vrijdag 18 januari 2013

De kou en versnellingen

Nadat ik vorige week beslist had de WaW te verkopen had ik met de sneeuwval van deze week nog de keuze uit de Gekko en de Nasca Explorer.

Mits het nog maar net gesneeuwd had maandag en de weg nog niet eens vrij was van sneeuw heb ik maar de keuze gemaakt met de Gekko te gaan. Alles liep goed al moest ik een beetje oppassen met veel kracht zetten op het achterwiel want dan had hat achterste de neiging om weg te schuiven.

Eenmaal op het werk moest ik wel vaststellen dat de trike overal onder de sneeuw zat. Op zich geen probleem. Gewoon af gevreven voor ik naar huis terug ging en vertrokken. Ook dinsdag nog met de trike want er waren nog veel gladde plaatsen onderweg naar het werk.

Maar woensdag morgen vertrok ik zoals de vorige dagen ook met de trike. Onderweg had ik plots een 3a 4 auto's achter mij aan. wegens ik gewoon op een van de 2 vrije stuken weg reed konden ze mij niet meer passeren. Op zich maakten ze er geen probleem van om achter mij te rijden maar uit hofelijk heid ging ik toch maar aan de kant op een plaats waar de weg er iets beter uit zag. Eenmaal ik daarna terug wilde vertekken bleek de versnellingskabels bijden vast te zitten dus was ik verplicht op een zeer kleine versnelling mijn tocht naar het werk verder te zetten.

Eenmaal op het werk heb ik de trike een beetje opgewarmd en zo veel als mogelijk het vocht uit de kabels proberen te krijgen. Zo ben ik toch terug thuis geraakt al had ik in de laatste km terug problemen met het schakelen.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit de enig fiets is waar ik niet of bijna niet de versnellings kabels van gesmeerd heb. Dus de problemen komen zeker deels daardoor. Niet tegenstaand ben ik die avond er toch in gevlogen en heb de versnellingskabels uit hun mantel genomen en de fiets in een warme ruimte geplaast zodat het voch er uit kon lopen. De rest van de week heb ik dan maar genoodzaakt met de Nasca gaan werken om zo er zeker van te zijn dat er geen achtergebleven vocht meer in de kabels zit en voor ik de kabels terug plaatste ze eerst goed gesmeerd om zo vervriezing tegen te gaan. Vrijdag alles terug gemonteerd en metteen de tijd genomen om de schijfremmen nog een terug af te regelen. Nu hopen dat dit volgende week niet meer voorvalt want dit was toch een behoorlijk lastige klus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten