maandag 30 oktober 2017

Herstellen van lekken binnenband en zoeken naar reden hiervoor

Na dat ik de zondagochtend 3/10 tijdens de rit naar Aalter een platte band had gehad was het een paar dagen later het moment om een de band te bekijken en te zien wie of wat de reden was van de platte band het leek op het eerst gezicht gewoon op een perforatie van een scherp voorwerp. Dan maar eerst eens kijken in de buitenband of er nog iets scherps was achter gebleven. Aan de binnenkant was niks te vinden daarentegen de buitenkant was wel te zien dat lek rijden niet zo onlogisch was.

Bleek dat de noodstop tijdens de randoneurs tocht ervoor had gezorgd dat het laatste stuk rubber boven het textiel weg was geschraapt gevolg een grote vlek textiel zichtbaar was. Door de vondst van dit probleem ben ik direct de ander band gaan bekijken een ook daar was op 1stuk het textiel zichtbaar dus dringend te vervangen voor er nog een platte band volgde. Dus de 2 banden vooraan op durano’s gezet.

Donderdag 26/10 tijdens het buitenzetten van de Milan ondervond ik al dat deze moeilijk reed bij het buiten duwen. In eerst instantie dacht ik aan een slepende rem of zo maar na een poging om te vertrekken was het tijd om terug uit te stappen want dit was geen slepende rem of zo maar gewoon een platte band. De fiets een paar meter terug naar huis gesleept en daar binnen snel een nieuwe binnenland genomen en de kapot er uit gehaald en nieuw in gestoken en op geblazen. 9min later zat ik al terug in de fiets en op weg naar het werk. Verder geen problemen meer ondervonden. Nu vind ik het wel raar de Continental grand prix hadden meer dan 7000km voor ze een lek hadden de Schwalbe Durano was al na 500km voor het eerst lek. Laat ons zien wat het over lange termijn heeft.

Ondertussen ben ik toch eens aan het uitkijken voor nieuwe banden en daarbij lonkt voor mij toch nog eens een test waarom de velomobiel niet op tubeless banden zetten. Eerste werk is nu aan de redelijke prijs een aantal banden vinden voor deze test. En dan eens kijken of die setup ook evenlang meegaat en even vlot rijd zonder de nodige lekken. Bij eerste zoektocht blijk er zeer grote verschillen tussen de verschillende leveranciers. Maar meer hierover in een latere post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten