vrijdag 6 juli 2012

Achterband WaW

Vandaag nog eens langs geweest bij de fietsenboer om ons fietsenrek op te halen en terwijl ik daar was nog eens geinformeerd wat de prijs was van de supermoto band bleek dat deze ruim €50 ging zijn. En mits hij daar nog 2 2ehands big apple 26x2.35 liggen. Identiek dezelfde maat als de supermoto band maar dan wel €40 voor de2 banden.
Eenmaal thuis de band opgelegd en waarrempel de band paste op mijn velg en als ik alles terug plaatste bleek het geen probleem te zijn in de kas enkel het staart stuk een beetje bijgewerk en alles kon terg samen. De eerste rit blijkt allesinds veel comfortabel dan met de vorige band. Maar om dit zeker te zijn zal ik nog effen moeten afwachten.
Pas wel op ik heb wel de indrukt dat een binneband die geplakt is niet meer in deze band mag steken. Want de plakkers komen los door de extreem hoge uitzet die de binnenband nodig heeft om de band te vullen.




2 opmerkingen:

  1. Die BA is 780 gram, kan 4 bar maximaal hebben met een maximale last van 140 kilo en heeft 5 sterren voor rolweerstand, 5 sterren voor grip en 4 sterren voor lekbescherming : een uitstekende band. Enige "nadeel" is het gewicht.

    de SM is 630 gram, kan 4 bar maximaal hebben met een maximale last van 140 kilo en heeft 6 sterren voor rolweerstand, 5 sterren voor grip, en maar 2 sterren voor lekbescherming. Hier lever je dus lekbescherming in voor 150 gram minder en iets minder rolweerstand.

    Voor een gebruiksvelomobiel is de BA logischerwijs de betere band. Als je ermee wilt racen is het andere weer iets belangrijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik rij nu bijna 6.000 kilometer met de SuperMoto achterop/in mijn Quest en heb slechts 2 keer een lekke band gehad. 1 keer stond de Quest thuis met een lekke achterband, de andere keer was de plakker waarmee de binnenband geplakt was losgelaten. Er wordt over het algemeen veel geschreven over lekke banden , en het verschil tussen een BigApple en een SuperMoto is inderdaad het gewicht en de lekbestendigheid. Maar 2 "lekke" banden in 6.000 kilometer, daar heb ik best wat voor over. Wat mij betreft is de SuperMoto een blijvertje, een tweede heb ik al klaarliggen voor het moment dat de eerste versleten is...

    BeantwoordenVerwijderen